Γιατί τα παιδιά πολύ συχνά δεν “παίρνουν από λόγια” …
ΤΡΙΤΗ 08/11/2016
|
Η Ελένη, 10 χρονών, ένα κατά τα άλλα πολύ συνεργάσιμο παιδί, κλαίει υστερικά γιατί δεν πήρε τον πρώτο ρόλο στην παράσταση του σχολείου. Η μητέρα της προσπαθεί να την ηρεμήσει με λογικά επιχειρήματα, αλλά εκείνη συνεχώς επαναλαμβάνει ότι είναι η καλύτερη στην τάξη της. Αρνείται πεισματικά να αναγνωρίσει ότι μπορεί να υπάρχει και κάποιος άλλος εξίσου ταλαντούχος.
Τι συμβαίνει στο μυαλό της Ελένης;
Για να μπορέσει ένας άνθρωπος να ζήσει μία ισορροπημένη, δημιουργική ζωή, με ουσιαστικές σχέσεις, είναι απαραίτητο να συνεργάζονται τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου του: το δεξί, που είναι υπεύθυνο για το συναίσθημα και το αριστερό που διέπεται από τη λογική. Η ίδια η αρχιτεκτονική του εγκεφάλου προϋποθέτει μία τέτοια συνεργασία, ενώνοντας τα δύο ημισφαίρια με το μεσολόβιο. Αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε και για τα παιδιά μας: οι δύο πλευρές του εγκεφάλου τους να συνεργάζονται αρμονικά. Φανταστείτε ένα άτομο το οποίο λειτουργεί με βάση μόνο το δεξιό του εγκέφαλο: θα ζούσε σε μία μόνιμη πλημμύρα συναισθημάτων και φαντασιώσεων. Αντίθετα, αν κάποιος λειτουργεί μόνο με βάση τον αριστερό του εγκέφαλο ζει μόνιμα σε μία έρημο συναισθημάτων, έρμαιο της τετράγωνης λογικής και του προγραμματισμού.
Είναι σαν να προσπαθεί κάποιος να κολυμπήσει με το ένα χέρι. Σίγουρα μπορεί να το κάνει, αλλά δεν θα ήταν πιο αποτελεσματικό να χρησιμοποιήσει και τα δύο χέρια;
Είναι απαραίτητο να μπορεί το άτομο να συνδυάζει το δεξί και το αριστερό του ημισφαίριο, προκειμένου να είναι νοητικά και συναισθηματικά υγιές: να μπορεί, δημαδή να είναι ευέλικτος, προσαρμοστικός, σταθερός, ικανός να καταλάβει τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του.
Το Playtherapy βοηθάει στην ισορροπημένη χρήση και των δύο πλευρών του εγκεφάλου, βοηθώντας το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματά του, προσφέροντας
παράλληλα νέες στρατηγικές διαχείρισης των προβλημάτων του.